Státní správa zeměměřictví a katastru
Veřejný dálkový přístup k datům RÚIAN Nahlížení do katastru nemovitostí Dálkový přístup do katastru nemovitostí

Nyní jste zde:  RÚIAN » Reklamace prvků RÚIAN

Reklamace prvků RÚIAN




Reklamace prvků ISKN


Informace k reklamačním formulářům RÚIAN

Reklamační formuláře umožňují externím uživatelům zadat reklamaci prvků vedených v RÚIAN.
Po odeslání správně vyplněného formuláře je reklamace prostřednictvím webové služby zaslána konkrétnímu editorovi (podle územní působnosti) do aplikace ISÚI.

Rozdělení reklamací podle typu prvku:

  • Stavební úřad - reklamace na stavební objekt.
  • Obec - reklamace na adresní místo a ulici.
  • ČÚZK – reklamace na PSČ.
  • Stručná pravidla pro zadávání reklamace

    Prosím, vytvářejte opodstatněné reklamace na základě pouze ověřených informací. Vaše návrhy podléhají kontrole ČÚZK.

    • Údaje v reklamačním formuláři je nutné zadávat postupně, k čemuž Vás aplikace navádí zpřístupněním jednotlivých kolonek.
    • Reklamovaný prvek je možné zadat kódem RÚIAN a následně pomocí funkce dojde k načtení údajů prvku.
    • Další možností je postupné vypsání jednoznačných údajů do příslušných kolonek a následně pomocí funkce dojde k načtení dalších údajů prvku.
        Jednoznačnými údaji jsou pro:
      • stavební objekt s číslem – obec, část obce, typ a číslo,
      • stavební objekt bez čísla – obec, typ, k.ú., parcela,
      • adresní místo – obec, část obce, typ SO, číslo,
      • ulice – obec, název ulice.
    • Většina kolonek Vám nabízí údaje podle zadané obce (automatická kontrola), stačí tedy vypsat první písmena a poté potvrdit údaj z nabídky.
    • Po identifikaci prvku se zobrazí načtené údaje a grafický náhled z Veřejného dálkového přístupu (VDP). Podmínkou pro zobrazení grafického náhledu je existující lokalizace (definiční bod) daného prvku.
    • Po chybném nebo neúplném vyplnění formuláře Vás aplikace upozorní chybovou hláškou.
    • Notifikační email Vám bude doručen po odeslání vyplněného reklamačního formuláře (potvrzení o obdržení Vaší žádosti).
    • O řešení nebo zamítnutí Vaší žádosti budete informováni také notifikačním emailem. Podmínkou doručení těchto emailů je správné vyplnění Vaší kontaktní adresy ve formuláři.


    Případné nesrovnalosti zasílejte prosím na Podporu ČÚZK podpora@cuzk.cz.